Marengan
mudarna jenis kasenian di luhur, urut pamogoran (panongton nu aktif
aktif dina seni pintonan Ketuk Tilu/Dogér/Tayub) pindah perhatiannana
kana seni pintonan Kiliningan, nu aya di daerah basisir kaler Jawa Barat
(Karawang, Bekasi, Purwakarta, Indramayu, jeung Subang) katelah
Kiliningan Bajidoran nu pola tarina jeung pintonannana mibanda sasaruaan
jeung kasenian samemehna (Ketuk Tilu/Dogér/Tayub).
Ayana tarian dina
Topeng Banjet cukup dipikaresep, hususna di Karawang, nu sababaraha pola
gerak bajidoran dicokot tina tarian dina Topeng Banjet ieu. Sacara
koreografis tarian ieu masih mintonkeun pola-pola tradisi (Ketuk Tilu)
nu ngandung unsur gerak-gerak bukaan, pencugan, nibakeun jeung
sababaraha ragem gerak mincid nu jadi dasar ciptana tari Jaipongan.
Sababaraha gerak-gerak dasar tari Jaipongan lian ti Ketuk Tilu, Ibing
Bajidor sarta Topeng Banjet nyaeta Tayuban jeung Pencak Silat.
Mucunghulna tarian karya Gugum Gumbira awalna disebut Ketuk Tilu kamekaran, nu memang sabab dasar tarian eta mangrupakeun kamekaran tina Ketuk Tilu. Karya munggaran Gugum Gumbira kacida kentelna keneh ku kelir ibing Ketuk Tilu, boh tina segi koreografi atawa iringannana, nu satuluyna tarian ieu jadi populer kalayan sebutan Jaipongan.
.
Karya jaipongan munggaran nu dipikawanoh ku masarakat nyaeta tari "Daun Pulus Késér Bojong" jeung "Réndéng Bojong" nu duanana mangrupakeun jenis tari awewe jeung tari papasangan (lalaki jeung awewe).
Mucunghulna tarian karya Gugum Gumbira awalna disebut Ketuk Tilu kamekaran, nu memang sabab dasar tarian eta mangrupakeun kamekaran tina Ketuk Tilu. Karya munggaran Gugum Gumbira kacida kentelna keneh ku kelir ibing Ketuk Tilu, boh tina segi koreografi atawa iringannana, nu satuluyna tarian ieu jadi populer kalayan sebutan Jaipongan.
.
Karya jaipongan munggaran nu dipikawanoh ku masarakat nyaeta tari "Daun Pulus Késér Bojong" jeung "Réndéng Bojong" nu duanana mangrupakeun jenis tari awewe jeung tari papasangan (lalaki jeung awewe).
Tina tarian ieu
mucunghul sababaraha ngaran penari jaipongan nu parigel saperti Tati
Saleh, Yeti Mamat, Eli Somali, jeung Pepen Dedi Kurniadi. Awal
mucunghulna ibing ieu kungsi jadi wangkongan, nu isu sentralna nyaeta
gerakan nu erotis tur vulgar. Tapi ku ayana ekspos sababaraha media
citak, ngaran Gugum Gumbira mulai dipikawanoh ku masarakat, komo deui
sanggeus tari Jaipongan dina taun 1980 dipintonkeun dina TVRI stasion
puseur Jakarta.
Balukar tina kasohoran ieu nyaeta beuki ningkatna, boh
di media televisi, hajatan atawa kariaan nu diayakeun ku swasta jeung
pamarentah.